27 січня відбудеться розширене засідання парламентського Комітету з питань науки і освіти, в ході якого буде обговорено проект закону «Про освіту», що розроблений Міністерством освіти і науки.

У профільному комітеті повідомили, що 12 січня відбулась робоча нарада, метою якої стала підготовка до розширеного засідання. У нараді взяли участь представники МОН, Академії педнаук та Держінспекції навчальних закладів.

Предметом обговорення стали структура загальної середньої освіти та необхідні зміни до законопроекту, що дозволять закону стати дієвим інструментом повномасштабного реформування системи освіти.

Також учасники наради звернули увагу на необхідність доповнення законопроекту низкою норм і статей, що стосуються питань права вибору закладу освіти і права батьків обирати форму здобуття освіти, запровадження дійових механізмів забезпечення академічної автономії закладу освіти та педагога, національного органу регулювання кваліфікацій, освітньої статистики тощо.

Як відомо, після проведення попереднього розширеного засідання комітету наприкінці листопада, в якому взяли участь представники міністерства, освітнього середовища та громадськості, законопроект "Про освіту" був направлений на доопрацювання Міністерству освіти і науки.

У Міносвіти вже проведено роботу з доопрацювання проекту закону «Про освіту». Доопрацьований документ оприлюднено на сайті Верховної Ради.

Міністерством освіти і науки надано рекомендації з розроблення положення про структурний підрозділ освіти виконавчого органу об'єднаної територіальної громади, що мають на меті забезпечити єдиний підхід до формування структурних підрозділів освіти місцевих виконавчих органів об'єднаних територіальних громад.

Зокрема, у Міносвіти зазначають, що відповідно до концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні формуються об'єднані територіальні громади (ОТГ), повноваженням яких є забезпечення управління закладами дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти.

В міністерстві зазначають, що одним із значних управлінських повноважень, які отримали органи місцевого самоврядування ОТГ є право на формування власної і ефективної системи забезпечення освітніми послугами населення своєї громади.

У свою чергу, важливим елементом створення ефективної системи адміністративного обслуговування освіти ОТГ є максимальне делегування адміністративних і навчально-методичних повноважень на рівень навчального процесу (навчальних закладів) у поєднанні з належним управлінням усередині самого закладу та забезпеченням якості освіти.

Вкладення:
Скачати цей файл (Лист МОН від 30.12.15 № 19-633.docx)Лист МОН від 30.12.15 № 19-633[Про формування органів управління освітою]24 Кб

myschoolua 2 638Експерти Дніпропетровського офісу реформ підготували пам'ятку для місцевих органів управління освітою та об'єднаних територіальних громад області, яка може стати у пригоді усім громадам, що об'єдналися.

На думку експертів офісу, для належної організації функціонування навчальних закладів, розміщених на території новоутворених об'єднаних територіальних громад, враховуючи, що законодавством у сфері освіти не прописано повноваження об'єднаних територіальних громад стосовно управління навчальними закладами, необхідно:

В рамках децентралізації повноважень центральних органів влади урядом внесено зміни у порядок створення освітніх округів750 300 1404, а також визначено умови функціонування загальноосвітніх навчальних закладів. Відповідну постанову прийнято на засіданні 20 січня 2016 року,повідомляє Урядовий портал.

В уряді зазначають, що прийняті зміни дадуть ширші повноваження об'єднаним територіальним громадам, органам місцевого самоврядування і районного рівня самим вирішувати питання структури мережі загальноосвітніх навчальних закладів.«Опорні загальноосвітні навчальні заклади, що створюватимуться на місцях, будуть оснащені сучасною матеріально-технічною базою, зокрема, кабінетами фізики, хімії, біології, географії, математики, навчальними комп'ютерними комплексами, мультимедійним обладнанням тощо. З цією метою у грудні минулого року Уряд збільшив фінансування освітньої галузі на 121 771 000 гривень», – йдеться у повідомленні.

«Прийняті рішення забезпечать потреби громадян у якісній та доступній загальній середній освіті на місцях», – запевнили у Кабінеті Міністрів.

Як відомо, наприкінці минулого року, прем'єр-міністр України висловив переконання у необхідності оптимізації мережі навчальних закладів.

«Єдиний зараз шлях переконати в тому, що треба оптимізовувати мережу, – це показати кращу школу, сильніших вчителів і кращі умови для кожного учня. І тоді батьки і діти самі зрозуміють, що це не просто установа, де отримують папірець про здобуття середньої освіти, а навчальна установа, яка дає знання і можливість потім вступити до вищого навчального закладу», – сказав Яценюк в ході одного із засідань уряду.

За його словами, на першому етапі у кожному обласному центрі мають з'явитись так звані hub schools – школи, які б продемонстрували, що таке європейська якість освіти, починаючи з будівлі школи і закінчуючи вчителями, які отримують відповідну заробітну плату і мають можливість навчити наших дітей.

Кабінет Міністрів України ухвалив постанову про порядок призначення керівників загальноосвітніх навчальних закладів державної форми власності за результатами конкурсного відбору. Детальніше

Міністерство освіти і науки пропонує для громадського обговорення оновлену редакцію проекту Закону України "Про освіту". Документ оприлюднено на сайті відомства.

В аналізі регуляторного впливу проекту Закону України "Про освіту" зазначається, що прийняття документа у новій редакції докорінно змінить принцип функціонування сфери освіти. Детальніше

Взяти участь у обговоренні

Вкладення:
Скачати цей файл (zp-pro-osvitu.doc)Проект Закону "Про освіту"[ ]293 Кб

11 листопада під час засідання уряду Сергій Квіт представив проект закону "Про освіту". Про це повідомляє прес-служба Міністерства освіти і науки.

У ході презентації міністр освіти і науки розповів про основні засади законопроекту, зокрема, структуру освіти, децентралізацію управління освітою, запровадження державного приватного і державного громадського партнерства, освіту впродовж життя.

Міністр звернув увагу членів уряду на основні принципи освітньої політики, які закладені у законопроекті «Про освіту», зокрема, обґрунтованість дослідженнями та даними, забезпечення рівного доступу та рівної якості освіти, прозорість і публічність прийняття рішень, автономія закладів освіти, освіта впродовж життя, інтеграція в міжнародне освітнє середовище. Детальніше

 

Протягом 3-4 травня за підтримки програми Європейської Комісії TAIEX та в рамках підготовки нової редакції Закону України «Про освіту» Комітет з питань науки і освіти провів міжнародний семінар, на якому обговорювалися питання управління в сфері світи, моделей та механізмів фінансування освіти, якості освіти, а також, оплати праці та кваліфікації вчителів.
Під час семінару європейські експерти з Литви, Польщі та Іспанії поділилися європейським досвідом вирішення зазначених проблем.
Семінар проходи у Київському університеті ім. Бориса Грінченка.

885714 925526554165087 7729826670585240534 o 10317622 925527074165035 6784398096295589092 o 10986983 925527817498294 144541002889628703 o 11182751 925528047498271 8085462018130065519 o
© 2018 Управлінський кластер
Design by schefa.com